12 december 2011

Bandieten

We hebben een nieuw huisdier! Vorig jaar hadden we een Ringtail Possum in onze tuin, dit jaar is het een Long Nosed Bandicoot. Dit nachtdiertje lijkt op een muis, heeft een neus zo lang als de slurf van een olifant en hopt als een kangaroo. En hij houdt van barbeque-en, want hij komt alleen tevoorschijn als wij buiten aan het eten zijn. Ze zijn een bedreigde diersoort, tenminste de lokale populatie hier op North Head. Maar het zijn ook bandieten die Bandicoots. De achtergebleven lege bordjes vlogen door de tuin en de sateh saus spatte over de tegels na onze BBQ zaterdagavond. Maar ja, je mag niet ingrijpen in het leven van een bedreigde diersoort he.

7 opmerkingen:

  1. Ik zou maar plastic bordjes gebruiken voor de barbecue, anders krijg je van die Griekse toestanden en daar hebben we bij ons in Europa al genoeg van.
    Maar die Bandicoots zien er wel leuk uit. Komen ze ook naar binnen? Lijkt me minder leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan ik er zo één bestellen, misschien wel leuk voor in m'n kippenhok ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. volgens mij is dit een spitsmouse, komen bij ons ook alleen als we aan t bbq-en zijn. Ik doe ze dan om en om (paprika/muis/stukje ui/muis..enz)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mike, wat ben je toch een gevoelloze b(r)oer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Mike, het is maar goed dat je gezakt bent voor je jachtdiploma... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Was natuurlijk een grapje... ik lust helemaal geen paprika!

    BeantwoordenVerwijderen